تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۱/۲۷ ۱۱:۵۰:۴۱
کدمطلب: 612106
با حضور مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد
قم اولین استان آغاز گر برنامه یک روز با انجمن است

همایش تجلیل از برگزیدگان آثار دهمین جشنواره تجربیات برتر انجمن اولیا و مربیان استان قم، امروز در بیست و هفتمین روز از فروردین ماه 1397 با حضور مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت اموزش و‌پرورش، حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم،روسا ی اموزش و پرورش نواحی و مناطق ،حمعی از مدیران مدارس استان ،تعدادی اعضای انجمن های فعال و برگزیده اولیا و مربیان و همچنین جمعی از مدرسان اموزش خانواده در تالار آموزش و فرهنگ خانه معلم برگزار شد.

همایش تجلیل از برگزیدگان آثار دهمین جشنواره تجربیات برتر انجمن اولیا و مربیان استان قم، امروز در بیست و هفتمین روز از فروردین ماه 1397 با حضور مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و‌پرورش، حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم،روسا ی آموزش و پرورش نواحی و مناطق  ،حمعی از مدیران مدارس استان ،تعدادی اعضای انجمن های فعال و برگزیده اولیا و مربیان و همچنین جمعی از مدرسان اموزش خانواده در تالار آموزش و فرهنگ خانه معلم برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان قم نورعلی عباس پورمدیر کل انجمن اولیا ومربیان  وزارت آموزش و پرورش با تبریک ایام رجب المرجب و عید مبعث ضمن معجزه خواندن حضور فعال و ثمربخش اولیا در مدارس کشور اظهار داشت: وجود افراد توانمند در مجموعه اولیاء و مربیان و استفاده از ظرفیت های فکری و معنوی آنان برکات زیادی را نصیب سیستم آموزشی کشور کرده است.

وی عنوان کرد: یکی از راه هایی که بتوان با چالش های آینده دستگاه تربیتی و آموزشی کشور برخورد کرد این است که بتوان با یک برنامه مدون از توانمندی های انجمن و اولیا مدارس به درستی بهره برد.

عباس پور تصریح کرد: امروز در سطح کلان و در راس وزارت آموزش و‌پرورش  وزیر محترم نیز بر مدرسه محوری تاکید خاص دارند، و معتقدند همراهی دانش آموزان، معلمان و در نهایت اولیای محترم و طی نمودن راه صحیح در کنار هم باعث برطرف شدن بسیاری از موانع و هم چنین پشتیبانی صحیح در امورهمه جانبه تعلیم و تربیت خواهد شد.

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و‌پرورش بیان کرد: بخش عظیمی از خروجی مطلوب سیستم تعلیم و تربیت کشور که مطلوب جمهوری اسلامی و دین مبین اسلام باشد از طریق همین همکاری و همدلی بین خانه و مدرسه شکل می گیرد.

وی تحقق ایمان و بصیرت رادرسایه وجود یک فهم مشترک دانست و دارا بودن این صفات حسنه را را در امر تربیت از نشانه های آموزش درست عنوان کرد  و گفت: خانه و مدرسه دو عضو یک پیکرند و این دو عضو مهم و اساسی برای رسیدن به اهداف خرد و کلان می بایست توأمان هماهنگ و منظم با یکدیگر به فعالیت بپردازند.

 و ی در همین راستا افزود:در سایه این همراهی اگر یک جزء از دیگری پیشی بگیرد وصول به هدف نهایی غیر ممکن و یا سهمگین می شود.

 عباس پور تأکید کرد: انجمن اولیا و مربیان مدرسه در واقع حلقه اتصال بین فعالیت های جاری در مدرسه و تصمیم گیری های درون خانواده می باشد که  باید برای همسو و سازگار کردن این امور تدابیر لازم اندیشید.

وی تصریح کرد: تربیت تنها آموزش صرف در مدرسه نیست که معلم در کلاس درس مفاهیم را به دانش آموزان منتقل کند بلکه اگر مفاهیم منتقل شده اعم از تربیتی و یا آموزشی، درون محیط خانواده تقویت نگردد و با تضاد مواجه شود نه تنها روحیه دانش آموزان موجب تزلزل می گردد بلکه ما به هیچ عنوان شاهد شکل گیری آموزش عمیق نخواهیم بود.

وی برداشت های غلط برخی افراد در مورد  فعالیت های انجمن اولیا و مربیان در تصمیم گیری های مدرسه و تلقی کردن دخالت اولیا در این زمینه را امری مذموم و ناشی از تفکری سطحی دانست و گفت: معلم محور اصلی فعالیت ها است و همفکری و کمک اولیا می تواند به اتخاذ تصمیمات صحیح و هم چنین افزایش انگیزه کاری در معلم کمک کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: توجه به بحث مهارت ها در کنار مباحث تئوری می تواند افقی زیبا را برای آینده دستگاه عظیم آموزشی کشور ایجاد کند

به اشتراک بگذارید :