22 محرم 1441

تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۲۷ ۰۸:۳۹:۱۰
کد مطلب:  716067
در دیدار آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی با وزیرآموزش و پرورش مطرح شد؛
معلمان بالاترین خدمت را به جامعه ارائه می دهند / معلمان با رفتارشان دانش آموزان را هدایت کنند

وزیرآموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به قم با آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی دیدار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار سید محمد بطحایی در قم اظهار کرد: معلمی مهمترین و اثر گذارترین شغل ها ست و این شغل انبیاست.

وی تربیت انسان ها را بسیار مهم و حساس دانست و خطاب به وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شما لیاقت و شایستگی این کار را داشته اید هر قدم شما در راه تعلیم و تربیت بچه ها فضیلت است .

آیت الله نوری همدانی در بحث فرهنگ گفت: سه مقوله، برنامه درسی، شخصیت معلم و دانش آموز عناصر اصلی شکل گیری فرهنگ هستند.

وی ادامه داد: ذخائر خوبی مانند، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تحفه العقول و... داریم که باید از آنها در مسیر تعلیم و تربیت استفاده شود.کسی که می خواهد امر خطیر تعلیم و تربیت رابرعهده داشته باشد باید ابتدا خودش را بسازد.

این مرجع عالیقدر وظیفه معلمان را انسان سازی و آن را بسیار حساس دانست و تصریح کرد: در طول 1400 سال جهان اسلام دچار تغییرات شده است امروز معلمان اسلام ناب را برای دانش آموزان بازشناسی کنند  و توجه آنها را به صدر اسلام معطوف سازند.

وی انقلاب اسلامی را زمینه باز شناساندن اسلام برشمرد وعنوان کرد: روزگاری در کل اروپا دانشمندی وجود نداشت اما در همان زمان ما بزرگانی چون ابوریحان بیرونی، ابن سینا و... داشتیم اما مسائلی پیش آمد که کشورهای اسلامی تحت سیطره قرارگرفتند و اروپاازعلم مسلمانان استفاده کردند.

آیت الله نوری همدانی گفت: با بررسی بسیاری از علوم ازجمله ریاضی، هندسه، فیزیک، شیمی و... متوجه بسیاری از واژه ها و اصطلاحات عربی در این علوم می شویم این نشان دهنده آن است که همه این علوم توسط دانشمندان مسلمان کشف شده است. اما امروزه شرایط و تبلیغات به گونه ای رقم خورده که نسل های اخیر تصور می کنند تمام علوم در دست دانشمندان اروپایی است.

وی افزود: امروز کار اصلی ما، بازگشت دادن جامعه به فرهنگ اصیل اسلامی، و آموزه های قرآنی و راه و روش پیامبر و ائمه علیهم السلام است.

این مرجه تقلید شیعیان ادامه داد: بسیاری از علوم که دانشمندان امروزی در دنیا کشف می کنند باکمی دقت متوجه میشوید  قرآن کریم 1400 سال پیش در آیاتش آورده است،اما غرب امروز آن را کشف و به نام خودش ثبت می کند. اروپایی هافرهنگ اسلامی را کنار زدند تا توانستند بر مسلمانان مسلط شوند امروز باید برای گسترش فرهنگ اسلامی بیش از پیش تلاش کنیم.

آیت الله نوری گفتند: در اثنای تعلیم و تربیت باید فرهنگ اصیل اسلام را به دانش آموزان بیاموزیم و برای باز شناساندن اسلام تلاش کنیم.

وی افزود:شما معلمان بالاترین خدمت را به جامعه ارائه می دهید.

همچنینآیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش معلم در شکل گیری شخصیت دانش آموزان گفت؛ معلمان با رفتارشان دانش آموزان را هدایت کنند.

وی با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر و اعتقاد سه مقوله ای است اگر رعایت شود ما بهترین امت  در دنیا خواهیم بود.

وی افزود:  خداوند هر عملی را قبول نمی کند کاری را می پذیرد که برای رضای خداوندانجام شود.

آیت الله العظمی علوی گرگانی با اشاره به  روایت "الناس علی دین ملوکهم"  گفت: اگر  علما  و خواص یک جامعه اصلاح شوند مردم نیز اصلاح خواهند شد .

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در عزل و نصب مدیران خیلی دقت کنید تا افرادی متدین و معتقد را در پست ها به کار گیرید زیرا در قبال عملکرد آنها باید پاسخگو باشید.

آیت الله العظمی علوی گرگانی تصریح کرد: پست ها جابجا می شود اما چقدر خوب است از مسئولین پس از اتمام مسئولیتشان به نیکی یاد شود.

وی ادامه داد: می شود از سیاست های درست دشمن در اداره امور استفاده کرد.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع اظهار کرد: در حق دانش آموزان یک مقدار بیشتر دلسوزی کنید ودر قرار دادن بچه ها در راه اهل بیت علیهم السلام  تلاش کنید و معلمان سعی کنند با رفتارشان دانش آموزان را هدایت کنند.

به اشتراک بگذارید :